Forum

Please or Register to create posts and topics.

Star Wars Squadrons

PreviousPage 2 of 3Next

Hvad skulle fordelen være ved keyboard mus her?
Det er jo ikke en first person shooter, hvor du kan dreje lyn hurtigt? jeg formoder at de forskellige skibe har en bestemt hastighed de kan dreje.

Jeg tror nærmere VR får en fordel i at kunne se mere af sine omgivelser.

Anyway, har ikke preordered endnu. Har bestilt Thrustmaster Warthog, og håber det kommer næste uge. så kan jeg også lige se reviews først

 

Ud fra hvad jeg har hørt er det lidt ala Battlefronts space combat eller ship combat.

Mus + Tastatur vil stadig have fordelen ved at kunne vende hurtigere, det er nemmere at få et target og holde det osv.

Jeg tænker at køre på keyboard + mus, sammen med mit VR headset, da jeg i f.eks no mans sky ikke kunne fordrage at skulle sigte med VR controllers =D

@driogan, du kan du preorder hos Origin. Men også igennem Steam. Du skal dog stadig have en Originkonto.

VR kan jeg ikke tale med om af egen erfaring. Jeg har dog set lidt Twitch-streaming hvor der var en som spillede et andet Star Wars spil med VR, og som havde været betatester på SWS. Der fortale han, at den primære styring var den samme som i det gamle X-wing og et nyere Star Wars spil, som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder nu. Men jeg overvejer kraftit at købe VR. Men ikke fordi jeg vil spille SWS. Kun fordi jeg syntes, det giver en helt anden fysiks oplevelse af spil. Som w000t skrev, kan man nemt få lidt brækfornemmelser med VR. Sådan havde jeg det selv de første par gange jeg prøvede VR. Jeg har dog kun 3 x 30 minutters erfaring. Så jeg kan dårligt kalde det erfaring. Men jeg syntes ikke det er værre, end hvis man er ude at sejle i lidt dårligt vejr. Men folk reagere meget forskelligt. Der er jo nogle som aldrig bliver søsyge.

HOTAS er ikke nødvendigt for at spille SWS. SWS er lavet til også at kunne spilles på spilkonsoller. Så de fleste vil sikker kunne føle sig tilfreds med en gamepad. Helt generelt er HOTAS lave specifikt til flysimulator og det er rigtig lækkert at spille med. Man får en helt anden kvalitet Joystick end med ikke HOTAS. Og prisen er høj, men helt klart rimelig. Næsten uanset hvilken HOTAS du køber er i meget høj kvalitet. Men der er stadig en smule forskel fra en model til en anden. Jeg har prøvet flere. Både nye og brugte. Og er det godt brugt kan kan man sagtens mærke at det er brugt. Men der skal virkelig spilles meget før man kommer dertil. Og så virker de stadig langt bedre en billigere Joystick. Jeg har selv Trustmaster T16000M HOTAS, og der hvor jeg syntes at den store fordel ligger, er at man med TARGET GUI softwaren kan lave profiler, så følsomheden er præsis som man vil have det. Og bruger man det, kan man med hvilket som helst spil i det mindste indstille sit joystick lige så præcist som i en rigtig flysimulator. Men det er næsten på et fanatisk niveau. Og det tager altså lidt tid at lære at lave profilerne. Man kan desværre ikke bare kopiere en profil, som man har lavet til et spil, og så få den samme føling i et andet spil, uden at det skal tweakes lidt her og der, da forskellige spil reagere lidt forskelligt på nøjagtig den samme profil.

Dammit, har lige fundet ud af at release er her ved midnat. Og jeg er for træt til det. ? Troede at det var ved middag i morgen at den ville udkomme og glædede mig til det.

@daikoi, det var så samme opfattelse jeg havde. Men så må jeg bare lidt senere i seng. Jeg klare nok at være lidt træt på arbejdet i morgen.

@axident

 

Cool Cool, købte det bare på steam, og har X55 Saitek samt oculus rift, har logget et par 100 timer i Elite dangerous med det setup, syntes ikke rum spil/racer spil giver kriller i maven, dog giver warthunder det.

 

Men alle de review jeg har set til aften, lyder det til at det bliver i vr jeg køre det.. og min erfaring fra elite dangerous, siger mig at det er mega fordel med vr.. kan godt være det er lidt nemmere at sigte med mus og keyboard, men du har en unik mulighed i vr for at orintere dig meget bedre og det er en giga fordel, i hverfald i elite dangerous, og racerbil spil.

Mini review efter 45 minutters spil.

Spillet er som udganspunkt sat op til keyboard og mus. Selvom spillet med det samme genkendte T16000M og throttle controleren, var alt sat helt forket op. Af en eller anden grund mener EA at jeg skal styre med min throttle controller og joystikket var på ingen måde aktiveret. Så fra første sekund skulle jeg ind og indstillet alt. Heldigvis ikke det største problem. Men alligevel er det ufatteligt at en af de mest kendte HOTAS er sat helt forkert op. Det har EA altså ikke fortjent et eneste godt ord for. Men når først det var sat op var følsomheden faktisk rigtig god, og det med standartprofilen til T16000M. Langt de fleste flyspil og flysimulatore jeg har spillet, har fra start ikke den bedste følsomhed, så jeg typisk bruger et par timer bare på at tilpasse det. Så her skal EA tilgengæld have stor ros. Grafisk har videoer og spilllet stor forskel. 2D videoerne er værst. I den indledende dialogvideo i spillet skifter grafikken til 3D, og de første 5 sekunder var der lidt lag. Men da det var overstået var det tilfredsstillende. Selve spillet har indtil videre været fejlfri. Og det er jo et stort plus. Men den trækker altså lidt ned i den samlede vurdering at der er så stor forskel på 2D video og 3D delen. Sammenlignet med Battlefront II er det lidt skuffende, at 2D videoen ikke er bedre i SWS. For i Battlefront II var der i mine øjne ingen forskel på kvaliteten i 2D videoer og selve spillet. Så det kunne have været gjort meget bedre og virker lidt som at gå 4-5 år tilbage i tiden rent grafisk, hvilket jo ikke giver nogen mening når man for 3 år siden kunne gøre det langt bedre. Så jeg vil give det 7 ud af 10 og håber så bare på en hurtig opdatering til grafikken, som kan trække den lidt op i karakteren.

Axi, spiller du VR eller pandekage?

Jeg har ikke spillet endnu, da jeg venter på mit HOTAS ankommer.
Men så lidt video VR gameplay i går, og det ser ud til at være en FED VR oplevelse.

Kan spillet være grafisk sat lidt ned pga det også er til VR? (der jo skal trække på 2 skærme)
Uanset hvad, så glæder jeg mig.

Min pandekage er blevet lidt tør i siderne. Så den buer lidt. Men ja, VR ser virkeligt fedt ud i dette spil. Selv uden VR syntes jeg det er virkeligt fedt at flyve inden i de enorme rumstationer. Så jeg kan sagtens forstille mig hvordan det opleves når VR smider en helt ind i grafikken.

@axident

@woooot

 

Det er sygt fedt i VR 😀

PreviousPage 2 of 3Next