Forum

Please or Register to create posts and topics.

Fedt nyt forum!

PreviousPage 4 of 4

Mushi, jeg har ikke manglende forståelse for ændringerne.
Men jeg har set mange brokke sig over at medlemmerne ikke blev hørt.
Denne tråd viser desværre bare en ledelse, som ikke håndterer lidt kritik særligt godt.
Og jeg har ikke fulgt nok med i alle andre tråde, til at vide om glasset er blevet for fuldt? Men selv der, så er der poster her fra ledelsen som jeg ikke synes hører hjemme i SD.
- Hvis det så er mig der er galt på den, så skal jeg nok selv finde døren!

Quote from wOOOOt on 4. July 2020, 14:04

Jeg poster ikke for at brokke mig eller slås med jer i ledelsen.
Jeg ytrede at jeg savner det samle, bevar mig vel - og så får man en svada af angreb fra flere i ledelsen, og tilhørende fanboy.
Det er Jer der bruger de hårde ord her, og jer som bliver personlige.
Har I overhovedet læst det I selv poster?

Jeg forventer ikke at få det gamle forum tilbage, eller at I ændrer en masse her.
I har gjort det så godt i kunne. Jeg er ked af at I ikke har fået mere hjælp.
Det havde I brug for.

I bør håndtere kritik, uden at svare med skældud og trusler.

Jeg formoder at det er mig du kalder fanboy, hvis jeg tager fejl må du rette mig. (jeg sporer en smule "personligt angreb her", men det gør du vel ikke efter du har sagt du synes jeg skal lade være med det?)

Hvor læser du at jeg giver dig eller andre en svada af angreb ?

Det der bliver bragt op er at kritikken hagler ned i forskellige tråde fra de samme mennesker, med den samme kritik (som i, nu er det sagt og det er forstået, det er ikke nødvendigt at gentage det, der arbejdes på det der kan arbejdes på), og der bedes tænke på at det er mennesker der sidder bag rattet. Du ved da selv hvordan det er at få smidt en masse i hovedet fra forskellige mennesker der allesammen siger den samme "lille" ting. Det er da ikke nemt, og når der så bliver bedt om en nedtoning, så fortsætter det næsten værre :/

 

@talnox

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener, men det er jo ikke det jeg spørger dig om? Jeg spurgte hvilken reaktion du havde forventet at få efter du forsøger at gøre grin med noget som flere har givet udtryk for de er glade for, og har betalt penge for at få hjem til sig selv.

Som jeg skriver, du er da i din gode ret til at have din mening, jeg har bare svært ved at forstå hvorfor du finder det nødvendigt at være morsom på bekostning af noget som dine SD guildies er glade for.

Ja, jeg kan godt scrolle videre og trykke på min pyt-knap når jeg ikke bryder mig om din mening, men jeg tolkede din besked som et forsøg på at få en reaktion, og jeg er nysgerrig på hvilken reaktion du havde forventet at få med sådan en besked?

Pili has reacted to this post.
Pili
Quote from wOOOOt on 4. July 2020, 14:04

Jeg poster ikke for at brokke mig eller slås med jer i ledelsen.
Jeg ytrede at jeg savner det samle, bevar mig vel - og så får man en svada af angreb fra flere i ledelsen,
Det er Jer der bruger de hårde ord her, og jer som bliver personlige.
Har I overhovedet læst det I selv poster?

Jeg forventer ikke at få det gamle forum tilbage, eller at I ændrer en masse her.
I har gjort det så godt i kunne. Jeg er ked af at I ikke har fået mere hjælp.
Det havde I brug for.

I bør håndtere kritik, uden at svare med skældud og trusler.

Jeg synes du skal genlæse min post.
For du føler tydeligt, at jeg går efter manden og ikke bolden i den, og det er helt fair hvis det er den besked du fik i farten, men ikke den besked posten var tiltænkt.
Jeg skriver, at jeres historik i SD ikke gør jeres mening mere værd end andre medlemmers. Det er hårdt for flere at sluge, det kan jeg se, men sådan er det.

Jeg gør det også klart, at jeg personligt værdsætter dem, der i det daglige er med til at holde liv i SD og det er pt. de aktive spillere (i de større spil og dermed de officielle pt.) samt ledelsen der gør dette.

Det jeg gerne vil have der kommer en ende på nu, det er denne spiral af negativitet. Du har absolut ret til din mening om de nye tiltag, det vil vi ikke tage fra dig, men den spiral af negativitet det var med til at starte op igen i denne, ellers positive, tråd var dråben. Vi har lagt meget arbejde i at optimere, modernisere og bedre SD, når nu vi alligevel også skulle skifte forum og hjemmeside grundet blandt andet sikkerhedsmæssige årsager.
Så I må også acceptere at vi har en grænse for kritik (som ikke er konstruktiv på nogen brugbar måde, som beskrevet tidligere), eller konstruktiv kritik vi enten allerede har taget hånd om eller tilføjet på vores liste her.

Vi har/havde en gruppe forumkrigere her i SD, der nærmest ikke har lavet andet end at kritisere først det ene og så det andet siden vi kom med nyheden om skiftet af forum og hjemmeside, det er sku trættende. Specielt når de personer absolut intet har tilbudt af hjælp igennem hele processen, men "blot" har lænet sig tilbage på deres laurbær og kommet med "det der skal være anderledes" og "jeg bryder mig ikke om det der og det der" osv.

Og @Talnox hvis ikke du kan se hvordan dit forsøg på humor er en skadende form for bøllehumor, som faktisk er et brud på vores grundværdier i SD, så ved jeg ikke, om du er vokset så langt fra SD, at du måske burde finde andre græsgange. Men jeg synes i hvert fald, at du bør sætte dig ned og læse din besked igennem igen. Ja det er kritik, men hvor er det konstruktive.. det er bare en gang brok brok brok igen, forsøgt som humor, men opfattet som nedladende, som vi har sagt vi hermed lukker ned for.

 

For at gentage mig selv, så har vi denne info post (link følger) om feedback både fra medlemmer/brugere af siden og os selv, som vi løbende fylder på og opdaterer, efterhånden som vi har lavet det eller kigget på det. Som I kan se er der allerede taget hånd om en større mængde af tingene og kommet svar på de ting der pt. ikke ændrer sig. Vi skriver tilmed også hvordan vi foretrækker fremtidig feedback for at få et mere velkommen forum igen, som ikke svømmer over i de her "vi er lige skiftet og vi vil gerne ændrer på det og det" poste, som frem til nu har været et ekkokammer for visse personer.
https://www.semperdanica.dk/forum/topic/hjemmeside-opsamling-pa-feedback/

Pili, pixiebelle and Mushizo have reacted to this post.
PilipixiebelleMushizo

@mushizo er du 3 år gammel? Støder det dine følelser så frygtelig meget, når jeg siger jeg synes vores logo er grimt, at du bliver super ked af det fordi du har ting derhjemme med det logo på? For ellers ved jeg ikke lige hvordan jeg skal tolke det du skriver..

 

@caligo som der også er pointeret flere gange, så er I selv adskillige gange i brud på SD's grundværdier, flere gange i denne tråd alene. Det er jeg dog efterhånden 100% sikker på at I ikke selv kan se, da I efterhånden føler jer så pænt hævet over pøblen, at hvis man ikke kan lide den måde I gør tingene på, så kan man bare skride.

Selvom SD aldrig har været et demokrati, så var der engang SD var dens medlemmer, men det føles nu mere og mere som om, at SD er ledelsen og resten skal bare makke ret eller finde et andet sted at hænge hatten.

Så I må undskylde, hvis alle ikke hopper op og ned over de beslutninger de få, har taget for de mange, men fair nok at det er sådan I har valgt at gøre det, men så accepter at der kommer kritik og nu er jeg sgu bare ikke typen der pakker tingene ind i vat, hvis jeg synes det er grimt, så siger jeg det sgu. Jeg har ikke delt kritik ud til nogen personligt, men jeg har peget på en lort og sagt den lugter, så er den jo ikke længere.

Kodimagnyl, Virtuella and Silverdemon have reacted to this post.
KodimagnylVirtuellaSilverdemon

Hold da op, en dag væk fra forum for at kigge på barnevogn med kæresten, og igen er vi tilbage til forum krigen, selv efter der blev sagt stop flere gange.

Personligt synes jeg det helt enormt trist, at så mange stadig lever i fortiden. Nu har denne "forum krig" stået på over længere tid, både på dette, men også det gamle forum.
Vi sidder alle på voice chat flere gange om ugen, og stort set hver gang sidder folk og spørg "Hvem er ham der", og selv jeg som har været her i 15 år kan knap nok husk dem alle, men nogen navne hænger dog ved. Der er ingen nye medlemmer over de sidste cirka 5 år som kender nogen navne fra forumet næsten, og det fordi vi spiller spillet og ikke spiller forum.

Det sørgeligt at sige, tro mig, det gør faktisk næsten ondt når jeg hører medlemmer som ellers har været i Semper Danica flere år der spørg "Hvem er ham der W000t?". Ikke fordi jeg har noget i mod W000t, og han har heller ikke gjort noget forkert i denne tråd, men han er stadig det største navn i Semper Danica blandt gamle medlemmer, men i daglig dagen er der ingen som kender ham, udover et par stykker fra classic som siger "Ah, ham der spillede i 3 uger", ingen ved det var ham som startede Semper Danica, ingen ved han spillede Mage i World of Warcraft og var med på vores core raider hold på højt plan, eller stod for vores julefrokost i København og andre fester. Der sidder en håndfuld af os tilbage som faktisk husker mange af disse navne fra forum.

Over de sidste par dage er der naturligvis blevet snakket omkring denne tråd på voice chat, det kommer nok ikke som en shock for nogen, og alle snakke har haft en ting til fælles "Hvem er ham der?".
Ingen ved hvad nogen lavede for 10 år siden, de færreste ved hvad nogen lavede for 5 år siden, langt størstedelen af Semper Danica den dag i dag kender ikke nogen i den gamle ledelse, de game spil, eller hvad de har gjort for at få Semper Danica til at overleve gennem tiden, de kender til World of Warcraft Retail samt Classic. Vi har ikke historie undervisning i Semper Danica ligesom i skolen, så man kan ikke blive ved med at leve højt på hvad man gjorde for 5-10-15 år siden.

Semper Danica's medlemmer ved hvem sådan nogle som Najsen er, fordi hun er aktiv stort set hver dag, hygge snakker på voice chat, holder sommer fest, laver Mythic+ runs med alle fra Semper Danica. De ved hvem Strexx er, fordi han har kørt Mythic Raid de sidste mange, mange, mange år og er aktiv flere gange om ugen. De ved hvem Holger er fordi han sjovt nok også er aktiv flere gange om ugen, og nok skal sørge for at sætte de unge knægte på plads når de spiller op.

Det nytter ikke noget, at man sidder fast i fortiden og sine små klikker. Nu har flere sagt de spiller med folk fra Semper Danica hele tiden, men hvor henne? For jeg ser aldrig nogen af de navne på vores voice chat. De fint man ikke spiller vores officielle spil, men regelen har alle dage været, selv tilbage i Semper Danica's så kaldte storheds tid, at spiller man de uofficielle spil, så det på eget ansvar, og det betyder ofte man bliver glemt.

Jeg husker som sagt mange af disse navne, de sad i ledelsen, de var mine raidledere, de var mine class leder, de var mine venner og fælles raiders, og jeg så op til dem som en lille knægt på 17-18 år, men den tid er forbi nu, jeg sidder nu som 32 årig, samme alder som mange var den gang de var aktive i den officielle del af Semper Danica, og ikke bare deres små klikker i deres egen spil på deres egen voice chat. Den moderne gamer verden lever i nuet, ikke i fortiden.

@Talnox
Du var en af mine raidledere, samme med Rudo i Wrath of the Lich King, som mange så som den bedste udvidelse af World of Warcraft.
Du var en af dem jeg så op til som 20 årig, den bedste Druid healer man kunne få på sit hold, en person man altid kunne spørge hvis man var i tvivl om noget ingame, men ofte også i virkeligheden og man fik altid en god forklaring, vi har spillet virkelig meget sammen, været til julefrokost sammen og haft rigtig mange år sammen i Semper Danica, men over de sidste par år er du bare blevet kendt som "Ham den sure fra forum", og kun meget få er tilbage som faktisk ved hvem du rigtig er, for mig var du aldrig "Ham den sure fra forum", du var altid Talnox, nærmest en legende i Semper Danica og World of Warcraft, men den tid er slut nu.

Jeg sagde den nedladende tone skulle stoppe og at jeg ville melde folk ud af Semper Danica hvis den fortsatte, straks fortsætter du den og jeg ved du ikke er dum, tværtimod, du uden tvivl en af de mest intelligente mennesker jeg har mødt gennem tiden, men det lader til Semper Danica og dig er vokset fra hinanden. Du kan betragte dette som en udmeldelse fra Semper Danica og alle platforme vi befinder os på.

Shakazu, Rådsformand.

Pili, Caligo and 2 other users have reacted to this post.
PiliCaligopixiebelleStrexx
Quote from Talnox on 4. July 2020, 20:30

@mushizo er du 3 år gammel? Støder det dine følelser så frygtelig meget, når jeg siger jeg synes vores logo er grimt, at du bliver super ked af det fordi du har ting derhjemme med det logo på? For ellers ved jeg ikke lige hvordan jeg skal tolke det.

<klippet>

Jeg har ikke delt kritik ud til nogen personligt, men jeg har peget på en lort og sagt den lugter, så er den jo ikke længere.

Jeg spurgte dig hvilken reaktion du havde forventet at få på din post. Begge gange ignorerer du det primære spørgsmål jeg stiller dig, og denne gang slutter du af med du ikke ved hvordan du ellers skal tolke det jeg skriver.

Men for lige at svare på dit spørgsmål: Nej, jeg er ikke 3 år gammel, man skal jo være 18+ for at være medlem af SD, og nej jeg bliver ikke ked af det når du kritiserer noget jeg ejer.

Jeg synes til gengæld ikke det er i orden du skriver sådan til mig som du gør (jeg er stadig ikke ked af det 😛 jeg er nok mere skuffet). Det er jo lige netop den hårde tone jeg opponerer imod. Hvis alle skrev sådan ville her ikke være til at holde ud at være i længden.

anyways, god weekend 🙂

EDIT: det skal lige siges at jeg var igang med at skrive denne besked og da jeg trykkede submit så jeg beskeden fra Shakazu som var sendt i mellemtiden.

Quote from Caligo on 4. July 2020, 16:15

Vi har/havde en gruppe forumkrigere her i SD, der nærmest ikke har lavet andet end at kritisere først det ene og så det andet siden vi kom med nyheden om skiftet af forum og hjemmeside, det er sku trættende. Specielt når de personer absolut intet har tilbudt af hjælp igennem hele processen, men "blot" har lænet sig tilbage på deres laurbær og kommet med "det der skal være anderledes" og "jeg bryder mig ikke om det der og det der" osv.

Den der føler jeg er til mig
Jeg har som Admin altid haft forum som mit hovedområde og det jeg gik mest op i at få til at være optimalt. Website også, i mindre grad, men interessen har altid været for det også, med det jeg nu kunne byde ind med der
Der er undervejs sket et skift i kommunikation der gjorde jeg følte mig overset på ledelses gangen og presset ud. Det gjorde jeg stoppede der. Interessen for forum har aldrig forladt mig, jeg har bare kunnet se at jeg ikke rigtigt kunne komme igennem med det jeg reelt gerne ville. Skulle jeg hoppe med på vognen igen når der er blevet spurgt om hjælp, har jeg en forestilling om at det betyder noget ala ind i ledelsen igen, og jeg vil altså ikke ind igen som tingede har udviklet sig. Det ville kun ende i skuffelse og sure miner. Så det er ikke fordi jeg ikke ville hjælpe, omstændighederne var bare blevet sådan desværre

Når der er blevet spurgt om hjælp, kunne det have været gjort på flere forskellige måder
Hvis der undervejs i arbejdet var blevet åbnet op og spurgt efter feedback på forum på diverse problemstillinger i forløbet, så skal jeg love dig for at der var kommet hjælp. Også fra mig. Det passer bare ikke at folk ikke vil hjælpe, det er måden der bliver spurgt eller mangel på samme der har gjort sig gældende
Da bomben sprang var der flere der kom til tasterne. Det må da vise at der faktisk var folk der gerne ville hjælpe. Noggs og Breael er gode eksempler, der skulle bare sættes fokus på et område til dem. Kebra's forsøg blev ikke modtaget godt. Her ovre på det nye var det mange der sprang til og hjalp. Nu skal den hjælp måske defineres som tilbagemeldinger på det nye og manglede features vi har været vandt til. Blev det bare set som negativt brok?. Jeg ser det som fælles hjælp og løfte i flok til at få nyt forum gjort bedre. Jeg gik selv med, da jeg som sagt ikke har mistet alt interessen for forum, og kunne se at så er det sgu nu jeg skulle på banen sammen med de andre
Det hele kom bare på kort tid, og jeg kan godt se det må have været meget lige pludselig. Det kunne have være spredt ud over en længere periode og blevet gjort køre klar til launch day

At mit "brok" kun bliver opfattet negativt, er sgu en skam
Jeg skrev en forklaring i ledelses forum på et tidspunkt, og kommer lige med den her igen så der forhåbenligt kommer lidt indsigt og et bredere billede
Jeg har vist en tendens til en nok lidt for kontant og hård tone med nogle udtalelser. Det starter med at jeg lige skal af med utilfredsheden først. Når jeg er af med det er luften gået lidt af ballonen og den enelige snak skulle gerne begynde derfra. Der følger gerne nogle spørgsmål der skal få snakken igang. Men når der f.eks ikke kommer svar dør snakken jo der, og det eneste jeg så er kommet med er det første udbrud, er det kun det folk ser. Der er mere under overfladen, det kommer bare aldrig frem når snakken ikke går frem og tilbage, og jeg bliver lidt mere medgørelig
Giver det mening ?

Til det med at alle dem der ikke spiller WoW eller er i ledelsen ikke bidrager med noget som helst, så er her et forslag til overvejelse
Når Shadowlands releaser så lav en regel om at alle skal spille WoW. Classic eller retail. SD er nu en ren WoW guild, og ikke andet. Man skal spille WoW for at være i SD
Der kunne indføres en inaktivitetsperiode på 2 måneder. Er man ikke tilbage i WoW inden da, så er det ud af SD
Få rydtet op og renset ud. Lav en overgangs periode fra release, og dem der ikke makkeret, ja så er det farvel og tak til dem

Noget lignende kunne også gøres med discord ved samme lejlighed

 

JesperM has reacted to this post.
JesperM

Til det med at alle dem der ikke spiller WoW eller er i ledelsen ikke bidrager med noget som helst, så er her et forslag til overvejelse
Når Shadowlands releaser så lav en regel om at alle skal spille WoW. Classic eller retail. SD er nu en ren WoW guild, og ikke andet. Man skal spille WoW for at være i SD
Der kunne indføres en inaktivitetsperiode på 2 måneder. Er man ikke tilbage i WoW inden da, så er det ud af SD
Få rydtet op og renset ud. Lav en overgangs periode fra release, og dem der ikke makkeret, ja så er det farvel og tak til dem.

Så bliver der muget ud ⏳

Ja sgu Kodi. Det er skam helt seriøst jeg mener det
Den kamp her mellem nyt og gammelt og alt der ligger imellem kommer ikke til at stoppe. Der er for meget stædighed, og splid, og modstridende meninger på begge sider
Så her var der en noget drastisk, destuktivt løsning, der kunne være det der skal til noget harmoni

Kodimagnyl has reacted to this post.
Kodimagnyl
PreviousPage 4 of 4