Forum

Please or Register to create posts and topics.

Path of Exile *Generel Tråd*

Hej folkens

Da jeg er begyndt at spille dette spil virkelig meget, syntes jeg at det var en god ide med lidt forskellige tråde herom. Med omkring 1100+ timer i spillet er jeg på ingen måde ekspert & jeg lærer stadig ting som jeg ikke vidste "No Joke"

Denne tråd bruges til ALT hvad der måtte røre sig i POE "Path of Exile"

Jeg opretter andre tråde med henblik på "leveling" "crafting" "builds" "League" & "generelt"

Vil prøve løbende at opdatere trådene efterhånden som jeg selv har noget, eller hvis i andre har noget. Men giv mig lige tid til at oprette relevante tråde herom

<3 Kodi

https://www.pathofexile.com/ - Officiel Side

 

 

Reserveret til nyttige sider vedr. poe

Alt fra trade sites, til lootfilter, trade macro, map trade & nyttige sider

INGAME CLAN <Semper Danica> Surprise lol 😉

 

er path of the exile blevet officel SD spil?

Nej

if(!self.kill) {self.strength++}

Lad minderne vare for evigt - http://bryllupsfotografen.eu/
Quote from Steenus on 17. June 2020, 17:09

er path of the exile blevet officel SD spil?

Nej slet ikke

Jeg opdaterer tråden til generel tråd i stedet for at undgå misforståelser 😀

Jeg har været optaget et par dage, men regner med at give den gas i weekenden med de forskellige tråde - guides osv.

 

Nem & overskuelig guide af hvordan man starter sit atlas farm

 

Spillede det en del - op til Level 83, men gik lidt kold på at jeg havde svært ved at se om noget var en upgrade. Tror jeg havde næsten det samme gear fra L60 til L83 (havde også fået en 6 socket i en epic af en ven). Har du fundet nogen smart måde at gøre det på?

 

Mawz

Quote from mawz on 24. June 2020, 0:33

Spillede det en del - op til Level 83, men gik lidt kold på at jeg havde svært ved at se om noget var en upgrade. Tror jeg havde næsten det samme gear fra L60 til L83 (havde også fået en 6 socket i en epic af en ven). Har du fundet nogen smart måde at gøre det på?

 

Mawz

Hej Mawz

Den eneste måde er faktisk bare at ligge mange timer i spillet. En god ide imens man er ny er at følge et build guide, for derved at få en forståelse af hvad der er godt. Der er et tons af guides der er nemme at følge. Både for begyndere & for de mere garvede. Find ud af om du er mest til melee, ranged eller bow builds. PoE er jo også sådan stykket sammen at de ting du går efter på gear, ofte har en eller anden synergy med de skill & support gems man bruger for at bygge sin character op.

Er der noget jeg er i tvivl om, så googler jeg det gerne, eller spørger ingame. Community i PoE er faktisk ret behjælpelige, ikke at der selvfølgelig ind imellem er en idiot eller 2 der troller dig, i stedet for at hjælpe. Jeg har brugt sindsygt mange timer på at researche stuff. Det har dog i 99% af alle tilfælde været gavnligt & jeg er blevet klogere.

PoE er desværre ikke begynder venligt med tutorials osv. Det er ret meget learn by doing and researching lol. Der er dog en hjælpe tutorial ingame, men det er mere de basale ting.

Fik lige denne forleden dag. Shit der var smæk på

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.

Hej Kodi

Det er ikke så meget build delen - eller mekanismer. Det er der mange gode guides til. Spillet er kæmpestort, hvilket er ret fedt. Og man kan satse på forskellige ting, - så meget forskelligt man kan prøve noget nyt i hver sæson de næste mange sæsoner. Mit issue går på hvordan jeg evaluere om noget af alt det som dropper faktisk er en upgrade. I diablo3 endgame er det jo kun unique og sets som er upgrades, så dem samler man op og kigger på. I PoE dropper der jo gule som nemt kunne være bedre end det man har. Især når man tager i betragtning at de kan forbedres af crafting. At det kræver meget erfaring at se hvad kan være upgrades har jo noget med dybden af spillet og gøre, så det ser jeg kun som et plus. Men der er et kæmpespring i læringskurven når man kommer som ny spiller, og mere end 10 gange så mange drops som fx Diablo3, som skal evalueres.

De guides jeg har læst til mine build beskriver hvad stats man skal kigge efter. Men jeg blev træt af at klikke på alt og holde det op mod guiden. Der er en stærk filterfunktion, så der er nok nogle muligheder. Jeg har bare ikke set nogen guides til builds som "hjælper" med filtre. Dvs opsæting og løbende justeringer.

Så fedt spil - men jeg døde desværre på evaluering af udstyr. Som sagt blev jeg level 83 og med 1-2 undtagelser havde jeg samme gear som på level 60, så jeg er sikker på at jeg har misset adskillige upgrades.