Forum

Please or Register to create posts and topics.

Hood: Outlaws & Legends (Robin Hood blandet med CS:GO)

Hej Folkens,

 

For 3 dage siden åbnede Headstart op for at preorders kunne spille Hood, og i dag er det så launched for alle der er interesserede i at spille det.

Kort fortalt er det et 4v4 holdbaseret spil hvor man styrer lidt ala Assassin's Creed. Man vælger 1 ud af 4 meget forskellige helte (der er 2 med ranged våben og 2 med melee våben)

Målet er så at udføre et Heist i bedste Olsen Banden stil, med hemmelige kloakker, klatren over væggene og kaste med sten for at distrahere vagterne (NPC'er) samtidig med det andet hold jo prøver på det samme.

Alle maps har et fast layout, men med tilfældigt genererede døre og passager ved hvert spil. Det første man gør er at finde Sheriffen som bærer på nøglen til skatkammeret (The Vault). Når man har fundet nøglen og stjålet den fra ham, skal man så finde The Vault og låse op. Derefter skal man fysisk bære kisten hen til 1 ud af de 3 Extraction Points på mappet... Og her bliver det tricky... Fjenden ved godt at man har kisten, men de ved ikke hvor... og den der bærer kisten går langsomt og er udsat, så teamwork er super vigtigt!

Når man så endelig har fået kisten hen til et extractionpoint skal 1-2 spillere på holdet forsøge at hejse kisten ud af mappet. Denne process er opdelt i 5-6 punkter, og ved hvert punkt sikrer man en sum penge til sit hold. Målet er så for modstanderne at dræbe dit hold og slippe afsted med kisten (de bruger samme hejsesystem som dit hold, så der er god kamp omkring stedet og masser af muligheder for at spille helt og beskytte sine teammates mens de hejser)

Nogle helte er fysisk stærke og gode til at hejse og bære kister og kan blocke... mens andre helte er hurtige til at klatre og kan skyde på afstand.

Jeg synes det giver en rigtig god dybde i spillet og gør at man kan spille på så mange forskellige måder, da ens tilgang til Heist vil være anderledes hvis man går ind med et fuldt team af Robin Hood'ere med buer... end hvis man havde haft en John der kan bære kiste hurtigt, og en Marianne der kan assassinate hurtigst.

 

Alt i alt er jeg meget positivt overrasket over dette spil, og kan varmt anbefale det hvis man kan lide hero based shooter spil, men savner noget som er sat i en fantasy verden.

Hvis man ikke er til pvp vil jeg anbefale at holde øje med spillet, da udviklerne har varslet om at en ren pve mode er på vej.

Jeg har købt spillet inde på Steam til 30 euro og må indrømme, at for et 60 man stort/lille udvikler-team, så synes jeg de er sluppet rigtigt fint afsted med spillet.

https://store.steampowered.com/app/927350/Hood_Outlaws__Legends/

 

Hvis i vil tilføje mig på Steam og spille med mig er i velkomne til at skrive til mig på discord (der hedder jeg Mushizo) og på navnet Tastygraph inde på Steam 🙂