Forum

Please or Register to create posts and topics.

Fuck, det er mit 40 års jubilæum som gamer....

Min far købte en Commodore Vic 20 tilbage i 80. Det var den der med at købe computerblade og så taste programmet ind selv i QBASIC. Få år senere blev det så til en Olivetti M24 med 20 MB harddisk, 640KB RAM, og en 8MHz 8086 CPU der totalt sparkede 4,7MHz 8088erens røv. Det var ret vildt. Spillede den første flight simulator og skak.

Mushizo, Grynte and Daikoi have reacted to this post.
MushizoGrynteDaikoi
https://ashesofcreation.com/r/QML53EBQ8MSEEECQ

Min første var en Atari konsol et sted midt i 80'rne 😀

Nerror has reacted to this post.
Nerror
Tidligere forumnavn: Jay

Min første var en brugt C64 med tons vis af spil - til 5.000 (og det var mange penge der i midt-80'erne).

Derefter gik jeg over til Amiga... skulle aldrig have det der PC crap.. man kunne jo ikke spille på dem 😀

Nerror has reacted to this post.
Nerror

Jeg startede som 14 årig... mener jeg. Min storebror havde købt en ZX81, jeg ikke måtte bruge når han ikke var hjemme, så han låste den inde i et skab. Det varede dog ikke langt tid før jeg fik fundet ud af at lirke skabet op og tage den ud når han ikke var hjemme 🙂

Totalt fedt og spændende, den havde 1KB ram, 16 farver og 24 ascii linjer.

Når man programmerede basic på den, kunne man kun lige lave en skærmfuld program(24 linjer) så begyndte den at æde af teksten for at fortælle rammen var brugt op 🙂

Efter det eventyr, varede det ikke længe før jeg købte en Lamda -> C24 -> Amiga1000+Amiga2000 og først herefter min første 8086 PC'er.

Sjovt det har holdt ved i alle de år(jeg er nu 51). I dag er det så en ok gamer PC og et 42U serverrack med 5 entreprice level servere og 3 SAN/NAS, massere af switche, UPS, osv. 🙂

 

 

Nerror has reacted to this post.
Nerror

Tillykke med dit 40 års jubilæum 🙂

 

Jeg er lidt yngre end dig, men havde stor glæde af Commodore 64 da min far købte den mens jeg endnu var helt lille, jeg tror måske det var omkring 83 eller 84... Så jeg har nogle år endnu før mit 40 års jubilæum hehe 😀

 

Ligesom dig, sad jeg også og rodede med Basic programmering på 64'eren og senere i QBasic i DOS på en PC min mor havde fået med hjem fra jobbet (den havde monochrome monitor og kunne kun vise ascii/ansii tegn på skærmen så mit favoritspil dengang var Rogue (forfaderen og navnegiveren til Roguelike genren).
Uden at overdrive tror jeg måske at jeg har lagt mere end  10.000 timer i Rogue over en periode på 30-35 år. Shit 😛

Nerror has reacted to this post.
Nerror