Forum

Please or Register to create posts and topics.

Forumregler

FORUMREGLER

Introduktion

Denne introduktion er primært til nye brugere af vores forum, for at guide jer ind i SD på bedste vis...

Som måske kommende medlem i Semper Danica, joiner du en stor guild med op mod 300+ aktive medlemmer. Vi spiller flere spil, og har en kvalitetsbevidst og engageret ledelse til at tage hånd om guilden. For at holde orden i vores spil, og med alle vores medlemmer, så har vi regelsæt, som vi beder dig læse igennem og acceptere.. Det kan virke som en tør omgang, men de er til for både din egen-, og for resten af fællesskabets skyld. Vi har derfor kun medlemmer, som kan stå inde for dette. Skulle reglerne blive overtrådt, følger ledelsen op og det kan i værste tilfælde føre til bortvisning.

Vær opmærksom på at Semper Danica som guild er delt i flere spil. Men vi er stadig meget samlet og forventer at man engagerer sig både på forummet, og til vores IRL arrangementer - men også ingame og på vores Discord.

Reglerne

  1. Post i det rigtige forum. Er du SD medlem, skal du også overveje om det er en diskussion der høre hjemme på åbent eller internt forum.
  2. Lav en beskrivende overskrift, når du starter en tråd.
  3. Hold topic. Føler du trang til at kommentere noget i en tråd, der er uden for topic, skal du starte en ny, der henviser til den oprindelige.
  4. Post konstruktivt, relevant og modent. Hold god forum etik - vi går ikke ind for board-warriors.
  5. Vi kan alle blive frustrerede på forum. Skulle det ske for dig, så læs din post igennem en gang til, inden du sender den afsted.
  6. Kontroller om der ikke er en eksisterende tråd om det emne du vil poste om.

Censuren

Der er visse emner, som vi ikke vil tolerere i vores forum.

De emner der vil blive slettet, redigeret, censureret eller låst er:

  • Religion
  • Racisme
  • Politik
  • Krig
  • Piratkopiering
  • Porno
  • Andre emner om etik, moral hvor der er risiko for at vi har stærkt forskellige holdninger.

Nogle emner må godt berøres, hvis det kan holdes neutralt. Men hvis der udvikler sig en diskussion, så stopper vi den.

Hvorfor? - Fordi vi er fælles om at spille MMORPG spil, men har måske vidt forskellige holdninger om andre emner. Og en evt. diskussion om de andre emner kan udvikle sig til et niveau hvor folk bliver uvenner - og det ødelægger en guild og dens fællesskab. Så da vi jo er her for at spille sammen, er der ingen grund til at blive uvenner over andre.

Eksempler på politiske emner, der er givetvis flere end de nævnte:

  • Partipolitiske emner.
  • Kommunal politik
  • Arbejdsmarkeds politik.
  • Diskussioner om valg.
  • Stort set alt der foregår i folketinget

Husk det nu. Der findes mange andre steder at diskutere politik. Brug dem og ikke SD's forum.

At rapportere en User/tråd:

Vi får med jævne mellemrum nogen uønsket brugere på forumet (spammer/bot's og den slags). Hvis det sker at de poster på forumet.
Så rapportere dem!

Hvis der er en post der bryder med vores værdier/regler, så tøv endelig ikke med at rapportere dem! Ledelsen tager hånd om problemet hurtigst muligt.

Du rapporterer ved at klikke på den lille trekant i bunden af den ønskede post - ikonet ser således ud:

Det er dog ikke ens betydende med at vi gør noget, vi tager en vurdering af klagen.
Og lad være med at gøre det bare for sjovt.

Her kan I se hvilke farver de forskellige grupper har:

De er:

  • GM rådet
  • SD Officer
  • SD-GUILD MEMBER
  • SD Trials
  • Registered Users

De user-grps der ikke er på listen, falder ind under SD-GUILD MEMBER eller Registered Users.