Forum

Please or Register to create posts and topics.

Empyrion Galactic survival. Space, survival, building, exploration etc.

Fik spillet Empyrion i 2016, da det stadig var tidligt under udvikling. Fik en 50 timers tid til at gå der, og det havde potential.

Nu er det så her i August 2020 kommet med en alpha 12.0 version.Det er stadig under udvikling, men er kommet virkeligt langt, og er faktisk rigtigt fedt nu. Dog stadig med lidt crashes i ny og næ, men det er minimum, men der er stadig masser af ting der skal poleres , så det er langt fra færdigt..... Dog kan der stadig bruges mange gode timer ingame.

Det er lidt kringlet at starte op i, så tutorial delen er næsten et must, eller som minimum at se et par guides.

Når man starter sin survival verden op, kan man vælge at ændre seed som ændrer den måde tingene spawner på inklusive de forskellige solsystemer, og der kan ændres en del på de forskellige settings.

Jeg har valgt at starte med settings som gør at spillet ikke tager hensyn til weight og CPU delen, således at man kan bære mere end normalt, og at ens baser, fly og hovercrafts kan få flere dele monteret i forhold til deres standard CPU. Det har jeg gjort for at få et lidt lettere start, men hvis man vil spille realistisk, så skal de slås til.

Ellers starter det som mange andre spil. Man crasher på en planet og skal ellers igang med at samle materials ind. Der er derefter 2 måder at få bygget sin baser,fly osv. Man kan vælge at bygge dem fra scratch, hvor man selv bygger alt manualt, eller man kan gå ind i en blueprint oversigt og dumpe en hel masse materialer ind og så bygge en præfabrikeret bygning, fly, hovercraft.

Byggedelen er crazy. Nok en af de bedst udviklede jeg har set i survival games, og man kan bygge de fedeste bygninger og fly. det er næste kun fantasien der sætter grænser. Hvis man er til building, kan man få mange timer til at gå med den del.

Man kan også gå ind i steams workshop og finde baser og fly som andre spillere har kreeret og der er godt nok nogle fede builds derind. Så skal man "bare" have samlet de materialer ind som de kræver.

Når man har bygget sin base vil der ind imellem komme angreb fra NPC factions, så man skal også have tænkt lidt forsvar ind i sin base, som turrets osv.  Det er lidt blandet hvad der kommer. nogle gange kommer der skibe som lander og indsætte troops og andre gange er det droner der angriber ens base.

På de forskellige planeter er der vrag, baser, ore deposits osv som skal enten undersøge, eller man kan gå amok og strippe et vrag fuldstændigt for materialer, men man kan godt være uheldig at komme til at strippe et vrag, som måske er en del af en af de quests man kan vælge. Dog kan man så skippe trin i quests og færdiggøre lige netop de steps så man ikke sidder fast i questen ved et uheld.

Når du forlader din planet og tager ud i rummet, er der selvfølgelig flere planet og solsystemer at gå igang med, når du har fået bygget et skib der kan warpe. Men bare i ens eget solsystem er der nok at gå igang med at udforske. og man skal til flere planeter for at få fat i de materialer man har brug for.

Spillet er som sagt stadig under udvikling, men når man tænker på det koster 20 Euro, er det en no brainer, hvis man er til space, survival, building, exploration. og man gerne vil hygge lidt timer med et spil under udvikling.

Alpha 12 trailer

https://www.youtube.com/watch?v=nlXYsKCU818

Jeg har også hygget med dette spil i længere tid. Men er lidt skuffet over de er gået ud af Early Access her i august, da jeg ikke synes spillet er fuld release værdigt og er lidt bekymret for om de suger de sidste penge nu her, for så at stoppe udviklingen.

Jeg sidder og kigger lidt på Dual Universe Beta nu her, og ved ikke helt om det er mig uden andet content en players. Der er ingen npc's, aliens mm. og der er ikke survival mode som i Empyrion. Jeg tror især at spillet først at sjovt når man er flere sammen om det.

Tidligere forumnavn: Jay

Nåh ja glemte lige, der findes en super fed community server til Empyrion.

Der kan være næsten 200 på serveren og de laver en masse content og events på serveren.

https://empyrion-homeworld.net/

Tidligere forumnavn: Jay

Der starter snart en ny Season på community serveren, med en masse fede features:
https://forum.empyrion-homeworld.net/t/hws-14-season-start-info-what-is-coming-in-season-14/27272

Tidligere forumnavn: Jay