Forum

Please or Register to create posts and topics.

Den Nye VR tråd

PreviousPage 5 of 5

Nå men VR Flightsim fik lige en chance mere, og jeg har da lige hygget 2 timer med at flyve rundt over KBH, Bornholm, Vegas Strip og Dubai.
Tog lige og rodede lidt med settings, og har fået det til at køre hæderligt. En vigtig ting var jo lige med Valve Index, at sætte Frames ned til 80, og resolution ned i spillet til 1080p. Så min pc ikke skal prøve at trække det i 2x 1440p 😀
Det hjalp gevaldigt på performance.
Nu er det en ok oplevelse, og også med lidt wow faktor. Men jeg glæder mig til næste generation af pc og grafikkort.

fik spillet det lidt på min nuværende computer...  men synes spillet loadet for lang tid ind.. og lagget i spillet osv osv... og det ikke fordi jeg har så sløv en computer.. men sløv nok åbenbart.. men  har lagt spillet på hylden indtil jeg får min nye computer

noget med i9 processor, 3080 grafik kort. osv.. så det bliver en kæmpe upgrade!

så derefter prøver jeg spillet igen! cant wait!

Quote from Kampfisk on 24. December 2020, 14:26

fik spillet det lidt på min nuværende computer...  men synes spillet loadet for lang tid ind.. og lagget i spillet osv osv... og det ikke fordi jeg har så sløv en computer.. men sløv nok åbenbart.. men  har lagt spillet på hylden indtil jeg får min nye computer

noget med i9 processor, 3080 grafik kort. osv.. så det bliver en kæmpe upgrade!

så derefter prøver jeg spillet igen! cant wait!

I VR?

Anyway, gå efter max ram på grafikkortet til MSFS2020. Det er en af de krævede dele.

Jeg vil godt tilføje lidt ekstra til Microsoft Flightsimulator 2020 i VR.
For selvom dette ender som en niche, med meget få som er interesserede, så vil jeg påstå at dette nok er et af gamings største øjeblikke i 2020, for ikke at sige i længere periode.

Niche?
Kun få har stadig VR, kun få gider spille flysimulator, og MSFS2020 i VR, er så systemkrævende at min i9 med 2080ti grafikkort kører med det jeg vil mene bør være mindstekrav, og youtubere rapporterer at selv med 3090 grafikkort og super PC specs, så kan man kun håbe på medium settings. – Så det er de færreste som kommer til at prøve MSFS2020 i VR.

Men der er håb.
For spillet er først lige udkommet, og lavet i høj kvalitet, med henblik på løbende at blive forbedret og videreudviklet. MSFS2020 har en lang god fremtid, og det vil uden tvivl bare blive bedre og bedre de næste 5-7+ år.
Og da VR, GPU’er og PC’er generelt jo også opgraderes, så bliver det her en stor VR titel om 1+ år. For det kan noget helt specielt.

Uden VR er MSFS2020 flot og fantastisk i form af at du har hele verden at flyve rundt i. Og i VR bliver det spillet næsten til virkelighed. – Og ja, det åbenlyse er jo at man lige kan flyve rundt og se alle de spændende steder i verden. I går besøgte jeg Red Rock i Australien, og Golden Gate Bridge i San Fransisco. – På alm. skærm er det flot men stadig bare et spil. I VR, da jeg lagde an til at flyve gennem broen på langs, der “Var jeg der” – og oplevede faktisk at i solnedgangen, der gav det røde stål på broen et “golden” genskin..

– VR kan ikke beskrives, det skal opleves.
Så har du en stærk PC, har du et joystick eller en controller, og har du VR, så brug de 10 kroner det koster, på at teste spillet, ved at abonnere inde på Xbox – 10 kr. og man kan spille det i 3 måneder. – For nogen vil det blive et nyt VR aha-moment.

For mig er det et vindue til den verden jeg ikke kan besøge.
Og der var noget specielt over, at flyve fra Nagasagi i Japan, ud mod kysten, og så se et stræde ala storebælt, og tænke “jeg flyver lige til den anden side” – men så opdager man bjerge. Bjerge som i andre spil indikerer en uopnåelig baggrund – men her fløj jeg bare videre til bjergene, og over dem, og så hvad der lå på den anden side… Så i VR, kan dette spil, for nogen, blive et lille eventyr…

Nu hopper jeg i maskinen, og flyver langs Amazon floden, for bare at følge den, og se hvad der dukker op.. – Godt Nytår!

PreviousPage 5 of 5