Forum

Please or Register to create posts and topics.

Den Nye VR tråd

Page 1 of 5Next

Jeg gider ikke sidde og kopiere en masse fra det gamle forum. Så hvis nogen vil vide noget om VR, så må I til tasterne.
Jeg kigger forbi når der er noget jeg selv synes er spændende at rapportere, og det er der nu.

Det har lige kort været leaket, at det nye Star Wars Squadron kommer til Oktober og har fuld VR support. Fuldt SW spil med single campaign og 5v5 pvp.
Så endnu en stor titel til VR - super fedt!

https://www.youtube.com/watch?v=w0eRkhR1z6A

Kilde: https://www.dailyrush.dk/debat/emne/rygte-nyt-star-wars-squadrons-vil-have-vr-support/#post-2007226

Da spillet er oppe på Steam, og der står VR support, så er det vist ikke noget leak længere 😀
https://store.steampowered.com/app/1222730/STAR_WARS_Squadrons/

 

Ved ikke om nogen herinde følger med i VR.
Er her ikke selv så meget mere.

Men der er jo mange VR nyheder. Af de store er 1 super dårlig, en anden super god med en bitter smag..

Facebook som ejer Oculus, har jo annonceret at Facebook login bliver et krav fremover til deres oculus VR og spil.. Det er fanme noget bullshit, for det lovede de 100% for 6 år siden ikke ville ske.

Men de har jo så pengene til at gøre det attraktivt alligevel, for når man ser denne gameplay video her, og tænker VR, hvor du oplever spillet indefra, så er det svært ikke at blive fristet.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=128&v=Q6VFHMl0UpI&feature=emb_logo

Normalt kan os uden Oculus, stadig spille Oculus spil med et 3. part program som hedder Revive.
Men om det kommer til fortsat at virke fremover med FB kravet, det vides ikke.
Men damn det MOH spil til VR er sweet ud.

@woooot

Nu er det min søn der primært spiller VR via Occulus. Han har dog ikke en facebook konto endnu, så det er mega nedtur læsning det der.

Han ønsker sig godt nok det nye Valve Index - men det er lidt pebret.

Hey Azazu

Lige lidt nysgerrighed, fordi mange spørger mig om råd til VR til børn. Hvor gammel er din søn? hvordan fungerer VR for ham, og hvad har I? 🙂

Derudover, ja jeg er ikke FB fan, og det er en kvalmende retning de tager synes jeg.
Desværre kan det ende med at blive en god ting, når folk glemmer hvor meget FB suger deres private info, og bare signer op alligevel. For FB er så stor, at det kan være med til at booste VR markedet.
Det kan godt være der sidder 5-10 mill. Oculus ejere og surmuler over det her, men 90% af dem vil alligevel acceptere det. Btw, eksisterende Oculus brugere bliver først tvunget på FB i 2023!
Det er alle de nye der kommer, hvor FB er et krav fra start. - Og efter shitstormen, som vil tage nogle måneder, så er det glemt, og Oculus vil fortsætte uden problemer med FB login.
Og det bliver en succes, fordi FB er på vej med nogle ret cool sociale ting til VR.
- Deres mål er at blive "the Oasis" fra Ready Player One filmen, og det er den retning de går i. Dog med en 2020 version, som bliver 5% af den oplevelse man ser i filmen. 😀 VR er jo 10-20 år fra film versionen, men det skal nok komme.
- Og det bliver en succes, fordi FB har kræfterne til at købe sig til bedre VR udvikling og eksklusiv titler som det kommende MOH.
Os der hader FB og er imod at blive tvunget til at logge ind via FB i VR, 90% af os overgiver os alligevel, det er kun et spørgsmål om hvor godt et spil/oplevelse der kommer som lokker os over.

Men FB dominerer VR markedet.
Sony er stærk med PSVR til PS4, og når det kommer til PS5, så får de et boom!
Så er der Valve og SteamVR, som er den platform de fleste bruger, både med Oculus og alle de andre VR, og selvom Valve har masser af penge, så er de stadig lilleput i forhold til FB og Sony.

Personligt er jeg lidt ligeglad med personlig info til FB, om de sender mig reklamer som er irrelevante, eller reklamer på tøj i min størrelse, fordi VR kan se din højde, det rager mig lidt 😀
Men intet forhindrer dem i at tage next step: Product placement i spil, Reklamer oppe i et hjørne af dit VR synsfelt, reklamer når du starter VR op og logger ind, ligesom alle andre streaming tjenester.
Så vi må se - og håbe, at de ikke går alt for meget over folks grænser. Men så vil markedet jo også reagerer med at boykotte dem helt.

Valve Index er super super cool. Men også dyr. Hold øje med den nye HP Reverb G2.

 

Hey,

Lige en hurtig besked da vi er på vej ud af døren. Han er 12. VR fungerer ganske fint for ham og de spil han spiller fungerer fint. Omend det er meget i perioder han spiller VR eller når vennerne lige skal på besøg for at prøve det.

 

Min quest bliver stort set aldrig brugt mere.

Ungerne spiller ind i mellem lidt beat saber når der er venner hjemme.

Jeg prøver af og til at tvinge mig til at spille men logger hurtigt ud igen. Overvejer at sælge min quest igen.

Intet ondt mod produktet. Syntes stadig det er et utrolig godt produkt. Det er nok mere bare det at spille der ikke fanger mig (Ud over få spil som Terraria, Diablo og Factorio 🙂 )

Jeg vil også sige, at Quest VR, er det samme i forhold til mobil gaming,
som PC VR er i forhold til Quest VR.

Quest er sjov og cool, og det giver en god intro til VR, men det er en gimmick.
Man kan få VR som er på et helt andet niveau nu, men det kræver stadig en beefy PC og et dyrere VR headset.

Du kan stadig få den fede VR med en Oculus Rift-S, og en gamer PC med et 1080 grafikkort.
Så cool VR koster fra 10k og opefter.
Og forskellen er synlig! Jeg vil faktisk påstå at den er linær. En Quest til 3000 vs. en PC med Index til 30k - forskellen på oplevelsen er 1:10

Jeg vil virkelig også håbe du har ret 🙂

Eftersom processoren i Questen er en ældre mobil processor

Jeg har lige købt playseat racersæde + thrustmaster TX med pedaler.
Så sidder man i den rigtige position til racing spil, og med Index, så er det jo en drøm, at føle man sidder direkte i bilen og kører med 300 i timen.
Enste der mangler er noget hydraulik til at bevæge sædet og en buttkicker, men det må vente lol.

Men VR med racing spil = holy crap det er fedt!

Er du gal jeg tror jeg ville blive køresyg 😀

Page 1 of 5Next